Total Pageviews

Tuesday, September 24, 2013

Dengan nama Allah yang Maha Pengasih Lagi Maha Penyanyang.

Sesungguhnya dugaan Allah sentiasa datang kepada kita untuk menguji keimanan kita. Kita sebagai hamba-Nya terkadang leka dengan dugaan yang Allah turunkan. Kita tak sedar pun dugaan tu datang untuk uji kesabaran kita,untuk uji keimanan kita.Allah nak tengok kita akan mengadu tak kat Dia bila kita susah.Allah tunggu suara hamba-Nya merintih dan merayu kepadaNya.Allah nak kita kembali ke pangkal jalan.Allah nak kita ingat balik asal kejadian kita, bukan merintih, memberontak dengan kesusahan yang datang. Allah sayangkan kita, sebab tu Allah turunkan kesusahan kat kita.

InshaAllah. Allah Maha Mengetahui. 

Aku sabar dengan apa yang menimpaku. InshaAllah, biarpun orang lain tak tau tapi Allah tau. Sentiasa kita bermohon dan bermunajat kepadaNya semoga Allah bimbing kita ke jalan yang benar.
Alhamdulillah aku masih diberikan peluang untuk bernafas, menyedut udaraNya, masih berpeluang untuk berada di depan komputer hari ni, untuk menulis dan berkongsi apa yang aku ada. Kerana kekuatan itu datang dengan perkongsian melalui jalan yang benar. Kita tolong orang, InshaAllah Allah tolong kita. Kita ingatkan orang, InshaAllah Allah akan ingatkan kita.


No comments:

Post a Comment