Total Pageviews

Wednesday, April 29, 2015

Vitamin C

Assalamualaikum w.b.t 🙌
Jom sembang 🙈

Sapa suka vitamin C? 😋 Hehe..Kalau yang nak kulit cantik tu tak sah la kalau tak amalkan vitamin C..Sebab vitamin C ni kunci kepada kulit yang cantik bersih 😍. Vitamin C merupakan vitamin yang paling famous antara semua vitamin. Vitamin ini berfungsi untuk tumbesaran dan membaiki sel. Vitamin C diperlukan bukan sahaja kulit bahkan tubuh badan dan rambut.

Kelebihan vitamin Shaklee
🌟Membentuk kolagen-merangsang pembentukan kolagen ,iaitu sebatian asas otot,tisu,gusi,rangka dan tulang rawan
🌟Memperbaiki simptom pendarahan - kekurangan Vitamin C adalah penyebab gusi berdarah,lebam di kulit,lambat pulih dari kecederaa,kulit kering,ruam dan kulit kasar
🌟Peningkatan sistem imun - membina sel darah merah yang sihat untuk penyerapan zat besi yang lebih baik,membantu sel darah putih menentang bakteria dan kuman,mengukuhkan sistem imun,pertingkatkan pemulihan alergi hidung,kulit dan asthma,juga mengurangkan simptom selsema.
🌟Memerangi kanser - satu-satunya anti-oksidan yang berkuasa dan mampu meningkatkan inteferon semulajadi tubuh dan merangsang pengeluaran T-cells untuk melawan sek kanser dan membuang kimia berbahaya dari tubuh dengan berkesan.
🌟Mencantikkan kulit-Pengambilan setiap hari akan membantu mendapatkan kulit yang lebih cerah,melambatkan penuaan dan menyekat pembentukan pigmentasi .Pigmen adalah penyebab kepada jeragat.
Memperbaiki imsomnia,stress dan masalah mental spt keresahan.
🌟Mengekalkan kolestrol sihat - Mampu mengurangkan kolestrol dan tekanan darah,mengekalkan kapilari darah yang sihat,menghalang pendarahan dalam hidung,pendarahan serebral dan skurvi.

No comments:

Post a Comment